Kabouter lui - snurkplek stelling

Gepubliceerd op 17 november 2014 om 23:07

Sales moeten een beetje lui zijn. Maar dat is wat anders dan niets doen. Lui zijn heeft meer te maken met zo efficiƫnt mogelijk werken.

Sales moeten een beetje lui zijn. Maar dat is wat anders dan niets doen. Lui zijn heeft meer te maken met zo efficiënt mogelijk werken. Je richten op de kansrijke projecten. Een kansrijk project is een combinatie van een hoge scoringskans en een hoge orderwaarde.
Lui zijn betekent dat je zo min mogelijke tijd besteed aan trajecten die op voorhand gezien weinig kans van slagen hebben. Dat je geen tijd verspilt aan zaken die weinig tot niets opleveren.

Lui zijn betekent dat je administratief je zaken op orde hebt. Zodat je niet steeds tijd verspilt met het zoeken naar documenten en verslagen. Dat je alle relevante informatie van een project altijd bij de hand hebt.

Lui zijn wil zeggen dat je tijdens elke salescycle constant de afweging maakt of en hoeveel tijd je erin gaat stoppen. Dat je continu go/no-go beslissingen neemt. Om te voorkomen dat je in ‘eindeloze’ sales trajecten terecht komt.

Lui zijn betekent dat je tijd besteed aan je agendaplanning. Dat je niet van hot naar her rijdt maar dat je afspraken combineert. Dat je rekening houdt met files en vanuit huis opstart om te voorkomen dat je uren ‘werkeloos’ op de snelweg doorbrengt.

Lui zijn wil zeggen dat je geen energie verspilt aan interne discussies over zaken waar je toch niets aan kunt veranderen. Dat je geen energie verspilt met negatieve discussies over wat er allemaal niet goed gaat of tegenzit.

Lui zijn betekent dat je jezelf continu verdiept in je vak, je propositie en je markt. Zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen en je jezelf constant verder ontwikkeld. Zo voorkom je dat je in situaties terecht komt waarin je niet over de broodnodige up-to-date informatie beschikt en daardoor achter het net vist.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb